I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday 28 March 2011

coretan "ANAK SULUNG"...

Kalaulah......tak kerana aku sebagai "anak sulung", dh lama ku lakukan mengikut kehendak & kemahuanku! Tapi.....demi adik2, segala hasrat terpaksa dipendamkan demi melihat adik-adik berjaya.Ahhh, hipokrit & sombongnya aku..nk tunjuk baik la konon, tp....peranan & tanggungjwb yg sudah sebati dlm lubuk hatiku ni begitu susah untuk diungkapkan.....Kalau aku ni ikut je kemahuan dan bersikap pentingkan diri....Mcm mana adik2 ku, mcm mana perasaan kedua ibu-bapa ku??...Dh hampir separuh hayat mereka membesar & mendidik ku? Tergamakkah aku menyinggung perasaan mereka???.....Bila terbayang wajah-wajah mereka, sayunya hati hanya Allah je yg tahu...Masanya dah tiba untuk aku membalas jasa2 mereka selagi mereka masih b'nyawa dimuka bumi nie....Aku perlu pandang jauh sebenarnya....................................aku hidup keranaNya...aku berjaya pun keranaNya...sesungguhnya Dia saja Yang Maha Mengetauhi tentang nasib seseorang pada masa akan datang, jadi aku perlu yakin dgn ketentuanNya~

No comments: